Cellulit. Dlaczego nawet Aniołki Victoria’s Secret go mają?

Na pierwszy rzut oka jesteśmy całkiem różne. Niska brunteka przy długonogiej blondyce wygląda całkiem zabawnie. Choć nasze bohaterki dzieli wzrost i kolor włosów, łączy jeden wspólny mianownik – ulit.

Cellulit

Grube i chude. weganki i wegetarianki, modelki i nauczycielki, Polki i Amerykanki – szacuje się, że 98 populacji walczy z cellulitem. Oczywiście mam na myśli kobiety. Dziwnym trafem, problem ten rzadko kiedy dotyczy mężczyzn. No i same powiedzcie, gdzie jest sprawiedliwość? Rodzimy dzieci, sprzątamy, gotujemy! A jakby tego było mało walczymy z cellulitem – w większości przypadków bezskutecznie. Skórka pomarańczowa to naprawdę ciężki przeciwnik. Mike Tyson to przy nim ratlerek. Skąd się bierze? Jak jest jego geneza? Dlaczego faceci go nie mają? W dzisiejszym wpisie postaram się odpowiedzieć na wszystkie trapiące Was pytania. Zapraszam!

Cellulit – definicja

Cellulit – tkanka tłuszczowa, która uległa deformacji. Konsekwencją jej nieprawidłowego rozmieszczenia są charakterystyczne zmiany skórne umiejscowione w obrębie, ud, brzucha oraz pośladków przyjmujące postać nieestetycznych fałdek oraz grudek – w niektórych przypadkach mogą powodować ból! Cellulit pojawia się zazwyczaj w okresie dojrzewania, kiedy to w naszym organizmie rozgrywa się prawdziwa burza hormonalna.

Winne są estrogeny

Estrogeny – żeńskie hormony płciowe. Zawdzięczamy im naprawdę bardzo wiele – biust, charakterystyczną budowę ciała – szersze biodra, wąska talia i najważniejsze – płodność. Gdy jest ich za mało zaczynają się problemy z regularnym miesiączkowaniem czy zajściem w ciążę. Natomiast, gdy mamy ich za dużo na naszej skórze pojawia się m.in. cellulit. Do tego typu nieprawidłowości dochodzi zazwyczaj w okresie dojrzewania. Aczkolwiek menopauza czy antykoncepcja hormonalna również nie są bez winy.

Wizyta u endokrynologa

Endokrynolog – lekarz od hormonów. Specjalizuje się w diagnozowaniu oraz leczeniu chorób układu dokrewnego. Wydawać by się mogło, że wizyta w jego gabinecie położy kres naszym problemom. Nic bardziej mylnego. Nadmiar estrogenów to jedna z wielu przyczyn powstawania cellulitu!

Cellulit – przyczyny 

  • Siedzący tryb życia
  • Niezdrowa dieta obfitująca w fast-foody, słodycze – generalnie w jedzenie wysoko przetworzone
  • Używki – papierosy, alkohol i inne
  • Noszenie obcisłych ubrań
  • Nadużywanie soli oraz cukru
  • Zamiłowanie do butów na wysokim obcasie
  • Choroby układu krążenia
  • Wady postawy

Sprawdź z jakim cellulitem się zmagasz!

I stopień – skórka pomarańczowa niewidoczna na pierwszy rzut oka. Daje o sobie znać dopiero wtedy, kiedy mocno ściśniemy skórę ud/brzucha/pośladków. Objawia się z charakterystycznymi grudkami.

II stopień – wygląda podobnie do pierwszego. Aczkolwiek jest bardziej wyrazisty. Po objęciu skóry pojawiają się na niej wyraźne zgrubienia przypominające rzeczywistą skórkę pomarańczy.

III stopień – widoczny na pierwszy rzut oka. Bez względu na to czy patrzymy na naszą skórę z bliska czy z daleka. Fałdki, zgrubienia – tak wygląda III stopień cellulitu.

IV stopień – prawdziwe apogeum. Skóra aż trzęsie się od nadmiaru fałdek! Mało tego! Boli w  trakcie dotykania!

Jak pozbyć się cellulitu? Czy to w ogóle możliwe? 

Ciężka praca popłaca. To powiedzenie można  również odnieść do walki z cellulitem. Bądź konsekwentna w działaniu, a osiągniesz sukces! Gładką i jędrną skórę! Co jeść? Co ćwiczyć? Zaraz wszystko Ci opowiem! Pierwszym, a zarazem najbardziej radykalnym krokiem będzie zmiana stylu życia! Wyjdzie Ci to na dobre – uwierz mi na słowo. Skorzysta na tym nie tylko Twoja skóra, a cały organizm!  Badania naukowe pokazały, że osoby które zdrowo się odżywiają rzadziej cierpią na depresję! Dostrzeżono również ścisły związek pomiędzy brakiem pewności siebie a wyglądem ciała. Szczupła sylwetka, pozbawiona cellulitu podnosi samoocenę. Sprawia, że jesteśmy bardziej otwarci. Ba! Często mamy lepiej płatną pracę! Masz dwa wyjścia – rzucasz się na głęboka wodę/ powoli wprowadzać zmiany. Wszystko zależy od tego, jak silny masz charakter. Osobiście jestem zwolenniczką drugiej metody. Nadmiar postanowień może nas przytłoczyć, zniechęcić do dalszej walki.

  • I tydzień – ogranicz picie napojów gazowanych. Uważaj również na kawę! Pięć filiżanek to zdecydowanie za dużo!
  • II tydzień – czas zrobić porządki w kuchni. Pozbądź się przetworzonej żywności. Słodycze – wypad. Chipsy – wypad. Paluszki, precelki oraz inne słone przekąski – wypad. Z fast-foodami również musisz się pożegnać!
  • III tydzień – palisz papierosy? A może codziennie wieczorem wypijesz piwko? Tak dla rozluźnienia. Najwyższa pora z tym skończyć!
  • IV tydzień – wstań z kanapy i idź na spacer! Pokonuj co najmniej 10 tys kroków dziennie!

Minął miesiąc. Jestem przekonana, że zaobserwowałaś  już jakieś zmiany!

Dieta na cellulit

Już wiesz, że aby pozbyć się cellulitu musisz ograniczyć spożycie produktów wysokoprzetworzonych, które sprzyjają zatrzymaniu wody w organizmie. Odpowiadają za obrzęki i rzecz jasna za powstawanie skórki pomarańczowej. No dobrze, pytanie brzmi: czym je zastąpić? W Twoim menu nie może zabraknąć:

  • świeżych warzyw i owoców – aczkolwiek mrożonki też są ok
  • zdrowych tłuszczów – oliwa z oliwek, nasiona, orzechy, ryby, awokado
  • wysokiej jakości białka – chude mięso, jaja, twaróg, jogurt naturalny, kefir, maślanka
  • dobrych węglowodanów – ciemne pieczywo, gruboziarniste kasze, płatki owsiane, ryż brązowy

Nie zapomnij o zielonej herbacie! Bogactwo witamin, minerałów oraz antyoksydantów! Jeżeli nie lubisz jej smaku, przerzuć się na zioła. Pokrzywa, skrzyp polny, koper włoski, rumianek, bratek – z pewnością znajdziesz coś dla siebie!

Ćwiczenia na cellulit

  • Aeroby – bieganie, pływanie, nordic walking jazda na rowerze czy rolkach – z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Musisz jednak wiedzieć o tym, że tylko regularny trening ma sens! Ćwicząc raz na czas nie zauważysz efektów!
  • Hula-hop – kiedyś mogłaś kręcić nim bez przerwy, dzisiaj wysiadasz po trzech okrążeniach. Popracuj nad kondycją, bo naprawdę warto! Hula-hop angażuje do pracy praktycznie całe ciało, w tym również te najbardziej newralgiczne miejsca – uda, brzuch, pośladki.
  • Przysiady – dzięki nim skóra Twoich ud/pośladków stanie się jędrna oraz napięta, a co za tym idzie wolna od cellulitu. Nogi w lekkim rozkroku, plecy proste, mięśnie pośladków maksymalnie napięte, łopatki i pupa ściągnięte.
  • Interwały – doskonały sposób na pozbycie się cellulitu oraz dodatkowych kilogramów. To krótkie, a zarazem intensywne ćwiczenia wykonywane raz po raz. W trakcie jednego treningu jesteśmy w stanie spalić nawet 400 kalorii!

Krem na cellulit

Drogeryjne półki pękają w szwach od kosmetyków przeznaczonych do walki z cellulitem. Zanim zdecydujesz się na ich zakup, musisz wiedzieć że stosowane bez diety i ćwiczeń nie przyniosą rezultatów. Owszem – Twoja skóra stanie się wyraźnie gładsza, ale pomarańczowa skóra dalej będzie na niej gościć. Krem to dodatek. Najlepsze rezultaty przyniesie ten, który zawiera w swoim składzie chociaż jedną z niżej wymienionych substancji:

  • algi morskie
  • bluszcz
  • kasztanowiec
  • rutyna
  • kwas askorbinowy
  • gorzka pomarańcza

Zabiegi na cellulit

W ofercie większości salonów medycyny estetycznej znajdziemy zabiegi na cellulit. Drenaż limfatyczny,  endermologia, mezoterapia, laseroterapia. Wykonywane regularnie dają naprawdę dobre efekty. Problem w tym, że nie należą do najtańszych. Jednorazowa wizyta będzie nasz kosztować średnio 300 zł! Spokojnie, mam dla Was coś w zanadrzu. Zabieg, który możecie wykonać w zaciszu swojego domu!

Body wrapping

To zabieg wyszczuplająco-ujędrniający, składający się z dwóch etapów.

  1. Nakładanie kosmetyku antycellulitowego
  2. Owijanie ciała folią spożywczą

Pobudza krążenie krwi, usprawnia przepływ limfy, usuwa nadmiar wody z organizmu. Co najważniejsze, efekty są widoczne już po pierwszym użyciu! Skóra stanie się wyraźnie bardziej napięta i wygładzona! Przed jego wykonaniem warto wykonać peeling. Kawowy będzie idealny.

Peeling kawowy przepis

  • Kawa mielona – dwie łyżki
  • Cukier biały – jedna łyżka
  • Cynamon – jedna łyżeczka
  • Wrzątek – jedna łyżka
  • Żel pod prysznic

Kawę zalej wrzątkiem i wymieszaj z resztą składników. Po przestudzeniu dodaj odrobinę żelu pod prysznic – ilość adekwatna do powierzchni Twojej skóry. 😉 Tak przygotowany peeling nanieś na ciało. Wykonaj masaż, a następnie dokładnie spłucz.

Ok, Twoja skóra jest już oczyszczona – gotowa na  zabieg. Ciało potraktuj balsamem  wyszczuplającym/ujędrniającym/antycellulitowym – nanieś naprawdę grubą warstwę, a następnie owiń folią spożywczą. Teraz najprzyjemniejsza część – wtul się w koc! Spędź pod nim 30-45 minut. Po upływie tego czasu zdejmij “opatrunek” i weź prysznic.

About Szarlotte.pl Twoja Strefa Zdrowia

Bez względu na to, czy jesteś kobietą czy mężczyzną, zasługujesz na to aby czuć się dobrze we własnym ciele. Niestety, Matka Natura bywa niesprawiedliwa. Oponka na brzuchu, mały penis, cienkie włosy, trądzik, zakola - najczęstsze kompleksy Polaków. Spokojnie, znam nie sposób! Wszystkiego dowiesz się z mojego bloga! Jestem do Twojej dyspozycji!

View all posts by Szarlotte.pl Twoja Strefa Zdrowia →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *