Efekty proteinowej diety OXY

efekty proteinowej diety OXY
Autor
Nigdy wcześniej nie byłam na żadnej diecie, co więcej – sądziłam, że wszelkie diety są złe i że standardowy polski sposób odżywiania się jest najlepszy. Dobrze zbilansowana dieta (najlepiej u dietetyka) jest zdrowa. Jednak ja nie chciałam wybierać się do żadnego gabinetu, więc postanowiłam schudnąć na własną rękę. Zwłaszcza, że nie zależało mi na utracie 15kg tylko 5. Razem ze mną na tej diecie była moja siostra Olga. Schudłyśmy tyle samo, ale o tym w dalszej części wpisu.

 

Jakie są założenia diety OXY?

Dieta podzielona jest na 3 tygodnie:

  • 1 tydzień – Fat Burning, czyli tydzień szybkiego spalania. W jadłospisie przez pierwsze 7 dni dominują białka zwierzęce. Ich dzienna ilość oscyluje wokół 100-115g. Produkty, jakie są w rozpisce na pierwszy tydzień to m.in. serki wiejskie, jogurty, kefiry, filet z kurczaka, indyka, twaróg, jaja, maślanka, ryby, ser Mozzarella, Feta, mleko. Oprócz białek jadłam również tłuszcze pochodzące z mięsa (głównie ryb), ale także z oliwy z oliwek. Codziennie także piłam OXY Shake’a, który składał się z kefiru, suszonej żurawiny oraz otrąb, tak więc węglowodany miały swoje miejsce. Do tego duże ilości płynów, ok. 3-3,5l (woda mineralna i zielona herbata) oraz warzyw – zielona sałata, pomidor, ogórek, szczypiorek, marchewka, kapusta kiszona, papryka, kalafior, brokuł, fasolka szparagowa, rzodkiewka, cebula, cukinia i inne. Przepisy z tego tygodnia chyba najbardziej mi smakowały:)
  • 2 tydzień – Step, czyli włączenie do posiłków większej ilości protein roślinnych. Stosunek białek roślinnych i zwierzęcych w tym tygodniu powinien wynosić 50:50. Ilość białek oscyluje w granicy 80-90g dziennie. Mięso należy do produktów, które mogą zakwasić organizm, stąd w diecie pojawia się więcej białek roślinnych, duża ilość wody, warzyw i suszona żurawina. Wszystko ma na celu uniknięcie zakwaszenia organizmu oraz wzmocnienie nerek. W drugim tygodniu jadłospis jest już bardziej urozmaicony. Jadłam dodatkowo pieczywo chrupkie, musli, fasolę, płatki owsiane, szpinak, pieczarki, cieciorkę.
  • 3 tydzień – Balance, czyli stabilizacja. W tym tygodniu ilość węglowodanów, białek i tłuszczy jest bardzo zbliżona do norm z Instytutu Żywności i Żywienia (0,75g na 1kg masy, chociaż mówi się o 1g białka na 1kg masy), białko stanowi 65-70g. U mnie powinno stanowić około 45g, ale jak wiadomo to wszystko zależy od naszej wagi. W trzecim tygodniu zaczęłam już jeść ryż brązowy, kaszę gryczaną, owoce, orzechy. Niestety bardzo rozchorowałam się w połowie tego tygodnia i musiałam zrezygnować z diety.
OXY shake, dieta OXY

Moje wrażenia

  • Na diecie w ogóle nie byłam głodna. Co więcej, czułam się czasem bardzo najedzona. Bardzo rzadko zdarzało się, że miałam ochotę coś podjeść.
  • Przed dietą jadłam dość dużą ilość słodyczy, które podczas diety musiałam wyeliminować. Mój organizm był przyzwyczajony do dużej ilości węglowodanów, a poza tym miałam problemy z bardzo niskim poziomem glukozy we krwi. I mam nadal, bo jest niższy niż minimalna wartość. Dlatego na 3 dniu diety czułam się już trochę fatalnie, więc dorzuciłam do jadłospisu 3 herbatniki dziennie i 1 słodką kawę. W zupełności mi to wystarczyło. Chociaż był taki dzień, że zjadłam chipsy, czy czekoladę.
  • Duża ilość płynów (3,5l) sprawiła, że moja skóra wyglądała dużo lepiej! Poza tym zmniejszył mi się widocznie cellulit, a skóra stała się dużo bardziej jędrna. Takie efekty zauważyła również moja siostra.
  • Przywykłam do regularnego jedzenia – 5 posiłków dziennie oraz do regularnego picia wody.
  • Posiłki były bardzo smaczne i proste do przygotowania. Część z nich na stałe zagości w moim jadłospisie.
  • Siostra i ja schudłyśmy po 4kg, jednak tak jak wiecie nie trzymałyśmy się w 100% diety. Pojawiały się mniej zdrowe przekąski, ja nie wytrwałam z powodu choroby do końca i nieraz zamieniałam posiłki, bo rezygnowałam np.z paluszków surimi. Mimo to z efektów diety jestem zadowolona. Oprócz spadku kilogramów straciłam 3cm w tali i po 2cm w udzie. Myślę, że to dobry wynik jak na 3 tygodniową dietę, na której nie jest się głodnym.
  • Co dalej? Dieta zachęciła mnie do zdrowego odżywiania. Zrezygnowałam z białego pieczywa na rzecz razowego. Nie jem już białego ryżu, a zamiast niego wybieram brązowy. Jem regularnie, 5 posiłków dziennie i piję dużo wody. Nie wyeliminowałam słodyczy ani słonych przekąsek, jednak zjadam je dość sporadycznie. Swoje jadłospisy staram się układać w oparciu o indeks glikemiczny, dietę OXY, paleo (swoją drogą tą dietę oraz książkę za jakiś czas omówię na blogu) oraz piramidę żywienia.
  • Podczas diety nie wykonywałam regularnie żadnych ćwiczeń, chciałam sprawdzić jak spisuje się sama dieta.
  • Dietę kupiłam na stronie www.dietaoxy.pl za prawie 40zł, jednak przemknęła mi ona przed oczami na stronie chomikuj.pl więc można tam sprawdzić jak ta dieta dokładnie wygląda, bo w sieci na żadnych innych stronach raczej nie znajdziecie jadłospisów.

Przepis na OXY Shake’a:

  • 2 łyżki otrąb owsianych,
  • 2 łyżki suszonej żurawiny,
  • 200ml kefiru naturalnego.

Wszystko wsypujemy/wlewamy do pojemnika i miksujemy mikserem. Jest też wersja saute, całkiem smaczna. Kefir zastępujemy wodą.

Moim zdaniem najlepsze dla naszego organizmu są dobrze zbilansowana dieta i ruch. Dieta OXY nie jest zgodna z piramidą żywienia i nie zachowuje odpowiednich proporcji białek, tłuszczy i węglowodanów. Jednak nie musimy rezygnować z innych źródeł energii, jemy nie tylko białko.

 

Ciekawa jestem, czy byłyście kiedyś na jakiejś diecie? Na jakiej i jakie były efekty?
 
PRZEPIS NA: pyszną zapiekankę ze szpinakiem
Przegląd miesiąca: MAJ

Od ponad czterech lat bloguję o pielęgnacji włosów, rozwoju osobistym, urodzie i blogowaniu. Trzymam się z dala od ludzi, którzy tłamszą moje marzenia. Czasem wątpię i błądzę, ale jestem uparta i dążę do wyznaczonych celów. Na co dzień jestem blogerką i freelancerką, którą cieszy każdy dzień „na swoim”.

Polecane posty

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

Ciasteczka są niewielkimi plikami, które są wysyłane przez serwis internetowy do urządzenia internauty. Ciasteczko nie wpływa na identyfikację osoby, która odwiedzająca witrynę i nie przekazuje żadnych informacji, które mogłyby umożliwić taką identyfikację. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację na stosowanie ciasteczek.

Zamknij